Night of the Catering 2015
“ Voorstelling nieuw Gault&Millau magazine en eerste Gault&Millau Catering Awards ”
Gault&Millau lanceert in samenwerking met de belangrijkste beroepsverenigingen (HFDV, RCMB, VBVD, VGRB, VVG) een magazine rond grootkeukens en zal ook jaarlijks verschillende Gault&Millau Catering Awards uitreiken. De voorstelling van het nieuwe magazine ‘Grote keuken’ en de bekendmaking van de eerste Award laureaten zal gebeuren tijdens de officiële openingsdag van Horeca Expo op zondagavond 15 november 2015.
De gerenommeerde gids Gault&Millau toont al enige jaren een ruime focus die het traditionele restaurantlandschap ver overstijgt. De Groene Gault&Millau is daar maar één voorbeeld van. De redactie focust vanaf nu, in samenwerking met de sector, via een halfjaarlijks magazine ook op de catering- en grootkeukenactiviteiten in bedrijven, woonzorgcentra, scholen, ziekenhuizen en overheidsinstellingen. Thema’s zoals onder meer gezonde en smaakrijke voeding, rentabiliteit, klantentevredenheid, hygiëne, kwaliteitszorg, innovatie en duurzaamheid krijgen daarbij passende aandacht via duidende reportages en diepgaande interviews. Ook over het economisch belang van de sector, de toenemende regelgeving en de uitdagingen die het personeelsbeleid met zich meebrengen, zal het magazine vanachter de schermen nadrukkelijk berichten.
Daarnaast wil Gault&Millau met jaarlijks uit te reiken Gault&Millau Catering Awards een aantal inspirerende cateringbedrijven die zich op een welbepaald thema hebben onderscheiden onder de aandacht brengen. Zo zal de jury, bestaande uit de redactie en sectorvertegenwoordigers, op zondag 15 november 2015 de Gault&Millau Catering Awards uitreiken en wel op het vlak van klantenrelatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen, gezonde voeding, innovatie & originaliteit en hygiëne. Na de bekendmaking die tussen 18 en 19 uur zal plaats hebben, verzorgen een zestal cateraars in samenwerking met tal van projectpartners een boeiend banket.
Overzicht Gault&Millau Catering Awards:
AWARD 1: Relatie met de Klant
- Klantvriendelijkheid
- Meting van klantentevredenheid
- Inspraak in menu’s door de klant
AWARD 2: Maatschappelijk verantwoord ondernemen
- Duurzaamheid
- Afval en verspilling vermijden (food waste)
- Verse basisproducten
- Aankoop seizoensgebonden producten
- Werken met streekproducten
- Aandacht voor de oorsprong van de grondstoffen (vb. aanbod niet bedreigde vissoorten)
- Personeelsbeleid (diversiteit op de werkvloer)
AWARD 3: Nutritionele aspecten
- Aandacht voor gezonde voeding
- Aanbod verse groenten en fruit
- Dieetmogelijkheden (diabetes, gluten, …)
- Aandacht voor slik- en kauwproblemen (textuur)
- Allergenenwetgeving in de praktijk
AWARD 4: Innovatie en originaliteit
- Aanbod, layout,
- Nieuwe technieken,
- Sfeer en aankleding
- Bijzondere acties,…
AWARD 5: Hygiëne
- Beheer, regelgeving, preventie, controles